ETİKETLER
Katma değer yaratarak ürettiğimiz nihai ürünlerimizi kamyon, tır veya konteyner benzeri taşıma araçlarına yükleyip müşterilerimize sevk ederiz. Müşterimiz kullanmak için ürünlerin gelmesini beklerken biz de ürünlerin teslim alınmasını ve parasının ödenmesini bekleriz. Bu bekleyiş tam sonlanma aşamasına geldiğinde hepimizin korkulu rüyasının gerçek olması ne kadar da kötüdür.
Gelen bir e-mail ekindeki fotoğraflar ile acil eylem planları devreye girmek zorunda kalır. Fotoğraflarda sıkça karşılaşılan durumlar; yıkılmış, dağılmış, kırılmış, ağır hasar almış, kullanılabilir niteliğini kaybetmiş olan ürün görüntüleridir. Hoş ürün kullanılabilir dahi olsa, müşteri siparişi böyle bir teslimat için vermemiştir. Kullanma niyetinde bile olsa, reklamasyon kaçınılmazdır.
Müşteri ürünleri kabul etmediğinde ise yeni bir kâbus başlar; ürünler yeniden üretilmelidir!
Hammaddemiz, işçiliğimiz, enerjimiz ve zamanımız boşa harcanmıştır. Büyük bir kayıp vermişizdir. Mevcut durumda yetiştirmemiz gereken siparişler varken, üretim planımızı değiştirip hasarlı ürünlerimizi yeniden üretmek zorundayız.
Peki yetiştirmemiz gereken siparişlerimizi ne yapacağız?
Hangi müşterimize nasıl bir mazeret sunacağız?
Müşterimiz çözüm diye talepte bulunurken mazeretimizle ne kadar ilgilenecek?
Zamanımız, hammaddemiz, işçiliğimiz, enerjimiz boşa gitmiştir ve hepsini yeniden harcamamız gerekmektedir.
İhracat durumlarında yurt dışındaki kusurlu ürünlerimizin bertaraf edilmesi bile ayrı ve küçümsenmeyecek maliyetler getirecektir.
Yoksa ucuz fiyatlı ambalaj malzemelerini, doğru ambalaj malzemelerine tercih mi ettik?
Çözüm; Doğru Malzemeler İle, Doğru Ambalajlama Yapmalı Ve Ürünlerimizi Doğru Yüklemeliyiz!
Unutmamamız gereken, kamyon, tır veya konteynere koyduğumuz ürünlerin hiç biri koyduğumuz şekilde durmak istemeyecektir. Etkiler, tepkiler, eylemsizlik kanunu ve diğer tüm fizik kanunları (dinamik ve statik yükler) devrede olacaktır.
Tır şoförü, gerekli olduğunda frene sertçe basmadan önce arkadaki mal kayar mı diye düşünmeli mi? Geç fark ettiği bir kasisten geçerken malların dağılabileceğini aklından çıkarmamalı mı? Keskin virajlar, derin çukurlar, sert manevralar, sollamalar, trafikten bunalmış bir sürücünün stres altında ve sıkıntı içerisindeki ruh hali… Her biri ürünlere zarar vermek için hali hazırda bekleyen adeta tuzaklar zinciridir.
Gemi taşımacılığında da durum çok farklı değildir. Açık denizler limandaki çarşaf halinden bir anda canavara dönüşebilir, dev dalgalar gemiyi amansızca sallamaya başlar, bu arada sizin konteynerınızın de 40 metre kadar yüksekte olduğunu düşündüğümüzde o konteynerin içinde kopan kıyameti hayal etmek hiç de zor olmuyor.
Aşağıda bulunan linklerden bu konudaki videolara ulaşabilirsiniz. İşte anlatmak istediklerimiz…
Bu konudaki tavsiyemiz, iş işten geçmeden doğru ambalajlama yapalım ve doğru yükleme yapalım. Buz dağının görünmeyen kısmındaki iade, imaj kaybı, reklamasyon, hammadde – işçilik – zaman kaybı, reklamasyon maliyetleri, kargo maliyetleri, müşteri memnuniyetsizliği gibi unsurları gözden kaçırmayalım.
Fabray Endüstriyel Ambalaj Sistemleri Ekibi olarak doğru ambalajlama ve doğru yükleme konularında Polyester Çember PET, Poliproplen Çember PP, Kompozit Lifli Çember, Çelik Çember, Bukle Toka, Saç Toka, Plastik Toka, Plastik Köşebent, Karton Köşebent, Paperplus Kağıt Dolgu, Airplus Balonlu Naylon, Foamplus Köpük Dolgu, PE Köpük Malzemeler, Şarjlı Çemberleme Makinaları, Havalı Çemberleme Makinaları, Otomatik Çemberleme Makinaları, Yarı Otomatik Çemberleme Makinaları, Otomatik Palet Çemberleme Makinaları, Koli Bantları, Streç Film, Streç Sarma Makineleri ve burada saymadığımız bir çok ürünlerimizle her zaman yanınızda olmaya hazırız. Ücretsiz keşif hizmetimizden faydalanmak için lütfen arayınız. Ucuz fiyat; doğru ambalajlama sistemleriyle sağlanabilir.