BANT MAKİNESİ, ÇEŞİTLERİ, FİYATLARI

Anasayfa BANT MAKİNESİ, ÇEŞİTLERİ, FİYATLARI
IMG

BANT MAKİNESİ, ÇEŞİTLERİ, FİYATLARI

Bant Makinası başlığı altında koli bandı makinası, koli bant makinası, koli bantlama makinası gibi adlarla anılan Koli Bant Makinesi veya Koli Bant Makinası nı inceleyeceğiz. Hem ülkemizde hem de diğer ülkelerde makinaların isimleri pazarda değişikliğe uğramaktadır. Örneğin; yukarıda bahsettiğimiz gibi Koli Bant Makinası bakın hangi farklı isimlerle adlandırılmış;

 

koli bant makinası koli bantlama makinası koli bandı makinası bant makinası koli bandı üretim makinası koli bantlama makinası fiyatları mas bant makinası mas 670 koli bantlama makinesi excell koli bant makinası mas koli bant makinası koli bandı kesim makinası koli bandı makinası fiyatları bant dilimleme makinası fiyat otomatik koli bantlama makinası tesa bant makinası koli bantlama aleti koli bandı kesme makinası rubenis koli bant makinası tesa koli bant makinası koli bantlama makinasi, Koli Bant Makineleri, Koli Bant Makinaları, Koli Bant Makinası, Koli Bant Makinesi, Bant Yapıştırma Makinesi, Bant Yapıştırma Makinası.

 

Sonuç olarak baktığımız zaman hepsi aynı makinayı işaret etmektedir. Bu makinalar karton kolilerin hem altında hem de üstünde bulunan kapakların kapatılmasını yapar. Koli bandı ile kapaklar yapıştırılarak sabitlenir.

 

Bant Makinası Fiyatları

 

Bant makinası fiyatları bu zamanki fiyatlarla 40-50 TL seviyelerinden başlayarak 200.000 TL seviyelerine kadar ulaşabilir. Bu fiyatlar makinelerin özelliklerine göre değişmektedir.

 

40-50 TL civarlarında olan makinalar basit el aparatı şeklinde olanlardır.

 

En Uygun Fiyatlı Bant Makinası

Koli bandı aparata takılır, bandın gerginliği bir baskı vidası ile ayarlanır, koli üzerinde hareket ettirilerek bant yapıştırılır ve aparatın aşağı bastırılması sayesinde bant kesilir. Ucuzdur, buna bağlı olarak basittir ve insan iş gücü ile çalışır. Ne kadar bant harcanacağı ve saatte kaç koli bantlanacağı tamamen kişiye bağlıdır.

 

Pahalı bir koli bantlama makinesi özellikle nemli ve ıslak çalışma ortamları veya gıda endüstrisinin gereken alanları için paslanmazdan imal edilmiş bir koli bandı makinası. Tabi vereceğiniz para ile sadece bu özelliği almış olmuyorsunuz. Bu özellikle birlikte kolilerin kapaklarının otomatik olarak kapatılması, gelen kolinin yüksekliğine göre kafanın otomatik pozisyonlanması, kolinin merkeze otomatik olarak hizalanması, bandın ne kadar taşırılacağı ve saatte 1200 kolinin hem alttan hem de üstten bantlanması.

 

Giriş konveyörleri, çıkış konveyörleri, koruma bariyerleri, pnömatik sistemler gibi opsiyonlarla donatılmış bant makinası satın almış oluyorsunuz.

 

Koli Bandı Makinası Nasıl Çalışır?
Bir kolinin kapatılması işlemi; koli kapaklarının kıvrılarak kapatılması ve koli bandı ile yapıştırılarak sabitlenmesini kapsar. Bunun için koli makine içine tahrikli kauçuk kayışlar ile alınır ve bant yapıştırılması için makinanın içinden geçirilir. Tahrikli kayışla koliyi alttan ve üstten, sadece alttan veya sadece üstten veya yanlardan kavrayarak hareket ettirir. Bu nedenle makineler alt-üst kayışlı koli bandı makinası, üst kayışlı koli bandı makinası, alt kayışlı koli bandı makinası veya yan kayışlı koli bandı makinası gibi de adlandırılır.

 

Diğer bir işlem de koli kapaklarının kıvrılarak kapatılmasıdır. Bu işlem makine ile beraber alınan opsiyonlara göre ya koli bant makinası tarafından otomatik olarak yapılır ya da insan gücü ile kapatılarak koli bant makinası na verilir. Eğer bant makinası kapak kapama opsiyonun sahipse; kapakları açık halde makinaya gelen kolinin giriş kapağı bir düzenek ile katlanır, ardından yan kılavuzlar sayesinde iki yan kapak katlanır. Son olarakta makine üzerindeki hareketli bir kol açık kalan son kapağı ittirerek kapakların kapalı pozisyona gelmesini sağlar. Bu sistem elektrik, mekanik ve pneumatic araçlar ile kurulmuştur.

 

Bant yapıştırılması içinde koli bant makinasında 2 adet kafa bulunur. Koli bantı bu kafalara takılır. Kafaların biri alt yapıştırma için diğeri de üst yapıştırma için çalışır. Tabi sadece alt veya sadece üst yapıştırma yapan koli bantlama makinası nda işlev yerinde konumlandırılmış bir kafa bulur. Kafanın çalışması mekanik veya pnömatiktir. Kafanın pozisyonu gelen kolinin alt ve üst sınırına hizalanmış olmalıdır. Bu işlem pnömatik bir sistemle yapılıyorsa koli kafa bölümüne ulaştığı zaman pnömatik pistonlar üst kafayı aşağı doğru hareket ettirerek kolinin üst hizasına yaklaşmasını sağlar. Kafa bekleme pozisyonları tercihe göre değişebilir. Yani kafa her zaman yukarıda bekler ve gelen koliye göre aşağı iner veya kafa aşağıda bekler gelen koliye göre yukarı çıkar gibi. Eğer işlem pnömatik bir sistem ile değil de mekanik olarak çalışıyorsa bir kol ve vida hareketi ile kafa konumlandırılması yapılır. Alttaki kafa ise zaten kolinin alt hizasında konumlandırılmıştır.

Kafa bölümdeki bant yapıştırma mekanizması mekanik olarak çalışır. Öncelikle bantı ucundan koliye yapıştırır. Bondan sonraki hareket kolinin makine tarafından yürütülmesiyle sağlanır. Koli yürüdükçe kafa bantı koli üzerine yapıştırır. Ardından yapıştırdığı bantı sıvazlayarak en iyi şekilde yapışma sağlar. Bantın tüm yüzeyi koliyi öperken arada hava boşluğu ve yapışmayan bölge kalmamasını sağlar. Elbette bu işlem yapılırken koli bantı kalitesi de büyük önem taşır. Son olarak ta bantın yapıştırılması tamamlandığında kafa mekanik olarak bantın ucunu keser.

 

Kafa bölümü haricindeki koli bantlama makinası parçalarını incelediğimizde başlıca şu parçalardan bahsedebiliriz.

Gövde   :              Modele göre boyalı veya paslanmaz tercih edilebilir. Islak veya nemli ortamlarda çalışılıyorsa paslanmaz gövde tercih edilmelidir. Örneğin balıkçılık, süt ve süt ürünleri gibi endüstrilerde paslanmaz gövde tercih edilmelidir.

Motor   :              Yine modele göre değişen sayılarda ve değişen güçlerde motorlar bulunur. Kayışların hareketleri motorlar ile sağlanır.

Havalı sistemler:              Otomatik modellerde üst kafanın aşağı ve yukarı hareketler, yan kılavuzların açılıp kapanma hareketleri, kapak kapamadaki sistem hareketleri pnömatik sistemler ile çalışır.

Konveyörler:      Makineye kolilerin gelmesi ve koli bantlama makinesinden çıktıktan sonraki taşıma işlemlerinde kullanılır. Opsiyonel olarak satılır.

Tekerlekler         :              Bant makinasının hareket ettirilmesi için kullanılır. Opsiyonel olarak kullanılır.

Hareketli Ayak   :              Koli bantlama makinasının çalışma yüksekliğinin ayarlanması için için kullanılır. Örneğin 60 cm veya 75 cm gibi çalışma yükseklileri kolaylıkla ayarlanabilir. Koli bant makinası sabit ayağının içinden uzayan kısım yine bir sabitleme vidası ile sabitlenir. Bu sayede Koli bant makinesi çalışma yüksekliği istediğimiz gibi ayarlanır.

Güvenlik Bariyeri             :              Makinanın çalışan parçalarına erişimi engellemek için kullanılır. Gerekli yerlere kapaklar koyulabilir. Bu kapaklar açıldığında makine otomatik olarak duracak şekilde yapılabilir.

 

Koli Bant Makinası Modelleri

 

Koli bantlama işinde birçok değişik ihtiyaç bulunur. İhtiyaçlar böyle çok çeşitli olunca makine modelleri de çok çeşitli olmuştur. Model seçmek için en önemli nokta ihtiyacımızın doğru tespit edilmesidir. Yanlış tespit edersek aldığımız koli bantlama makinesi tam olarak işimizi görmeyebilir. Yetersiz kalabilir veya ihtiyacımızı uygun fiyatlı bir koli bantlama makinası görecekken yüksek bedeller ödeyerek kullanamayacağımız kadar fazla özelliği satın alabiliriz.

 

İlk olarak bakmamız gereken nokta kullandığımız kolilerin ölçüleridir.

 

Yükseklik ve genişlik ölçüleri (h-W) bant makinasının seçimin deki en önemli parametrelerdendir

 

Bantlayacağımız kolilerde en küçük ve en büyük ölçüleri belirlemeliyiz. Koli bandı makinası seçerken bu ölçülerin tamamını bantlayabilecek kabiliyette bir model belirlemeliyiz

Bu bant makinası:

 

Genişliği 170 mm ile 650 mm arasında olan ve Yüksekliği 120 mm ile 700 mm arası olan ve uzunluğu en az 150 mm en çok ise sonsuz (koli bandının uzunluğu kadar) olan koliler için kullanılabilir.

 

Bu demek oluyor ki; kolimizin genişliği 170 mm’den küçük ise veya 650 mm’den büyük ise bu makine ile bantlama yapamayız. Aynı şekilde kolimizin yüksekliği 120 mm’den küçük ise veya 700 mm’den büyük ise ya da kolimizin uzunluğu 150 mm’den küçük ise bu makine ile bantlama yapamayız. Ölçülerle ilgili tercihimizi yaparken uygun olmayan ölçülerimizin adetlerini de önemsemeliyiz. Örneğin 1000 adet kolimizin 990 tanesinin ölçüleri bu makine ile yapılabilirken sadece 10 koliyi de bantlayabilmek için daha pahalı bir makine almalı mıyız yoksa 10 tane koliyi manüel bantlayarak daha uygun fiyatlı bu makineyi mi almalıyız? Bunun kararını elbette bütçenize göre siz vermelisiniz.

 

Koli ölçülerimizin uygunluğunu tespit ettikten sonra belirleyeceğimiz kriter saatte kaç koliyi bantlamamız gerektiğidir. Makinelerin bantlama kapasiteleri hesaplanarak broşürlerde belirtilmiştir. Bu hesaplama genel olarak makinenin konveyör hızında ve bantlama kabiliyetindeki ölçülerin ortalaması üzerinden yapılır. Sonuç olarak makineyi talep ettiğiniz yerden kapasite hesabının hangi kriterlere göre yapıldığını isteyebilirsiniz.

 

Koli bantlama makinesi alırken koli ağırlığımız önemli midir? Evet koli ağırlıkları da önemlidir. Koli ağırlıklarınız makinenin yan kayışlı veya alt kayışlı olmasını belirler.

 

Basit anlamda koli bandı makinası modelini belirlemek için gerekli bilgileri edinmiş olduk. Bundan sonra yapacağımız yatırımlar bizi insan gücünden uzaklaştıracak ve otomasyon gücünü kazanmamızı sağlayacaktır. Bildiğimiz gibi üretimin temel hesabı “ Fayda – Maliyet “ hesabıdır. Bir yatırım yaparak sağladığımız faydanın maliyeti o yatırımı yapmaya değer mi değmez mi? Bu hesabı yaparken biraz kapsamlı düşünmek gerekiyor aslında. Günümüzde artan rekabet koşulları hesaba katmamız gereken parametreleri de arttırıyor. Eskisi gibi “o parayı vereceğime 2 adamla ben o işi yaparım” felsefesi biraz eskide kaldı. Daha doğrusu hayatın eski sadeliği günümüzde geçerli değil.

 

Yine örneklemeyle gidelim. Yazımızın başında koli kapaklarının kapatılması opsiyonundan bahsetmiştik. Yani koli içine ürünleri doldurduk. Bant yapıştırılmadan önce bu kapakların katlanması gerekiyor. Altı üstü 4 kapak katlanacak ve satıcı makine bunları kapatır ama 3.000 € gibi bir bedel talep ediyor. Yazıyı yazarken hemen cep telefonumdan kronometreyi açtım ve temsili olarak kapakları katladım. 2,5 saniye tuttu. Elbette öncesinde koliyi ben doldurmadım, hatta gerçek koliye ait bile değildi katladığım kapaklar, sabahtan beri bu işi de yapmamıştım, ruh halimi hiç karıştırmadım, yorgunlukla ilgili bir sorunum da yoktu. Bu mizahi tanımlarım aslında fayda maliyet hesaplarında göz ardı edilen noktalar. Çünkü birazdan şöyle bir hesap yapacağız; 1 insan 1 kolinin 4 kapağını 2.5 saniyede kapatırsa 1200 kolinin 4 kapağını kapatmak için kaç saniye çalışmalıdır?

 

1200 koli x 2,5 saniye = 3000 saniye. O da eder 50 dakika. Cevap veriyorum 50 dakika.

Güne başladık;

Durmadan koli doldur- 4 kapak katla!

Biraz yoruldum; koli doldur- 4 kapak katla!

Canım sıkıldı; koli doldur- 4 kapak katla!

Karnım mı acıktı ne; koli doldur- 4 kapak katla!

Akşama da çok trafik olacak; koli doldur- 4 kapak katla!

Bugün canım hiç çalışmak istemiyor; koli doldur- 4 kapak katla!

Evet demek istiyorum ki; fayda maliyet hesabı yaparken bunları da düşünmeliyiz.

Peki şimdi bunları bırakalım ve biz işimize bakalım.

 

Şimdi makine 3 saniye içinde kolinin kapaklarını katlıyor ve yapıştırıyor. Biz katlama opsiyonunu almadık. Bu durumda insan gücü için her ay 3.500 TL civarındaki bir maliyeti ödemek durumundayız. Eğer sonradan sıkışmak istemiyorsak tazminat bedeli için de bir bütçe ayırmalıyız. Tabi izin günleri, yemek saatleri, çay molaları için de bir çözüm bulmalıyız.

 

Kafa hareketlerinde manüel ve otomatik seçeneklerimiz bulunmaktadır. Daha basit olan manüel kafa hareketi çevrilen bir kol ve vida hareketi ile yapılır. Üst kafanın pozisyonunu kolu çevirerek aşağı indirebilir veya yukarı kaldırabiliriz. Manüel kafa ayarlaması genel olarak tek tip ve ya aynı tip kolilerin yoğun olarak bantlandığı durumlar içindir. Diyelim ki 22 cm yüksekliğinde bir koli için bant makinasını ayarladık. Eğer 27 cm yüksekliğinde bir koli gelirse tekrar bir ayarlama gerekecek. Yani kolu çevirerek kafayı 5 cm yukarı kaldırmamız gerekecek. Eğer 22 cm yüksekliğinde 300 koli, peşinden 27 cm yüksekliğinde 500 koli bantlayacaksak manüel sistemi kullanabiliriz. 10 tane 22 cm yükseklikte koli, peşinden 8 tane 27 cm yükseklikte koli, ardından da 32 cm yüksekliğinde koli bantlayacaksak, gelen koliler bu şekilde devam edecekse otomatik kafaya yönelmek gerekir. Bu bize hem zaman hem de insan gücünden kazanç sağlayacaktır.

 

Otomatik kafa yüksekliği gelen kolinin yüksekliğine göre makine tarafından ayarlanır. Gelen her bir kolinin yüksekliği farklı da olsa bu makine için önemsizdir. Hatta işlemi hızlandırmak için makine kafasının bekleme pozisyonu bile programlıdır. Örneğin makinenin koli yüksekliğindeki bantlama kabiliyeti 60 cm olsun. Bu durumda Kafa 60 cm de bekler ve 20 cm yükseklikte bir koli geldiğinde Kafa 40 cm aşağı inerek bantlama yapar ve 60 cm yüksekliğe geri döner. Ama gelen koliler 20 cm civarlarında gelmeye devam ediyorsa aşağı pozisyonda bekleyen bir kafa bize zaman kazandıracaktır. Aşağı pozisyonda bekleyen kafa 20 cm yukarı kalkar ve bantlamayı yaparak tekrar 20 cm aşağı iner ve bekleme pozisyonuna geçer.

 

Bir koli bantlama makinesi bant tüketiminde de her zaman için tasarruf sağlar. Elle yapılan bantlamalarda işlemin bir kerede ve standart olarak yapılmasını her zaman garanti altına alamayız. Yamuk yapıştırılabilir, merkezlenemeyebilir ve tekrar bantlanır. Koli kenarlarına doğru olan taşırmanın uzunluğu her zaman aynı olarak sağlanamaz. Bir de manüel bantlama aparatında ( koli bantlama aleti ) çıkan ses hep bir daha yap der. Bir daha bantla! Bu nedenle koli bantlama makinası fiyatları araştırırken tüm opsiyonları çok iyi değerlendirmek gerekir.

 

Koli Bant Makinası, Koli Bantlama Makinası, Koli Bandı Makinası, Bant Makinası seçerken satıcı firma hakkında da bilgi edinmekte fayda vardır. Teknik servis konusunda yeterli mi? Güvenilir mi? Doğru hizmeti alabilecek miyiz? Fabray Endüstriyel Ambalaj Sistemleri bant makinası çeşitleri ve modelleri konusunda Siat’ın Türkiye Distribütörü olarak hizmet vermektedir. S8 S26 SK1 SK20 SK27 SM2 SM11 SR20 SR27 SR46 XL35 XL46 modelleri ile Siat markasının Türkiye distribütörü ve teknik servisidir.